ENG FB kontakt

24.11.2024

Strona główna Grudzień 2015 Określenie wpływu błędów geometrii na naprężenia w kołach zębatych przekładni dwudrożnej

Określenie wpływu błędów geometrii na naprężenia w kołach zębatych przekładni dwudrożnej

Determination of the geometry errors impact on tensions in dual power path transmission gears

Jacek Pacana, Paweł Fudali   |   15-11-2015

Mechanik nr 12/2015 - Wersje autorskie artykułów z I Krajowej Konferencji Naukowej "Szybkie prototypowanie Modelowanie – Wytwarzanie – Pomiary" zamieszczone na płycie CD

STRESZCZENIE: Przeprowadzona analiza numeryczna dotyczy określenia wpływu błędów geometrii na nierównomierność obciążenia kół zębatych przekładni dwudrożnej. Obliczenia wykonano z zastosowaniem modelu dwuwymiarowych z wykorzystaniem metody elementów skończonych MES w programie Abaqus 6.11.

SŁOWA KLUCZOWE: przekładnia zębata dwudrożna, MES, nierównomierność obciążenia

ABSTRACT: The numerical analysis concerned the determination of the geometry errors impact on duty irregularity of dual power path transmission gears. The calculations were performed using a two-dimensional model using the finite element method in the Abaqus program.

KEYWORDS: dual power path gear, FEM, duty irregularity

BIBLIOGRAFIA / BIBLIOGRAPHY:

  • Budzik G., Kozik B., Pacana J. “Defining influence of load conditions on distribution and value of stresses in dual-power-path gear wheels applying FEM”. Aircraft Engineering and Aerospace Technology: An International Journal 85/6 (2013), str. 453-459.
  • Kozik B., Budzik G., Sobolak M., Dziubek T., Sobolewski B., Bernaczek J., Grzelka M. “Accuracy analysis of demonstrative prototype of FDM model of aeronautical dual-power path gear unit”. MOTSP 2012; 4th International Scientific Conference – Management of Technology – Step to Sustainable Production - MOTSP 2012, 14 –16 June 2012, Zadar, Croatia; Croatian Association for PLM, s. 308–313, Zagreb, Croatia, 2012.
  • Marciniec A., Budzik G., Dziubek T., Sobolewski B., Zaborniak M. „Determine the precision of aviation bevel gear, made by the selected incremental techniques and using an optical scanner atos ii triple scan”. Diagnostyka, vol. 16, No. 1 (2015), s. 63-67.
  • Markowski T., Budzik G., Pacana J. „Kryteria doboru modelu numerycznego do obliczeń wytrzymałościowych walcowej przekładni zębatej metodą MES” Modelowanie Inżynierskie, vol. 39 (2010), s. 135-142.
  • Pacana J., Budzik Gr., Kozik B. “Strength analysis of gears in dualpath gearing by means of FEM”, Diagnostyka, vol. 16, No. 1 (2015), s. 41–46.
  • PN-ISO 1328-1:2000 „Przekładnie zębate walcowe. Dokładność wykonania według ISO. Odchyłki jednoimiennych boków zębów”.
  • PN-ISO 1328-2:2000 „Przekładnie zębate walcowe. Dokładność wykonania według ISO. Odchyłki promieniowe złożone i odchyłki bicia”.

DOI: http://dx.doi.org/10.17814/mechanik.2015.12.577

Pobierz plik / download

Jacek Pacana, Paweł Fudali: Określenie wpływu błędów geometrii na naprężenia w kołach zębatych przekładni dwudrożnej (Determination of the geometry errors impact on tensions in dual power path transmission gears) (PDF, ~0,5 MB)

Strona główna Grudzień 2015 Określenie wpływu błędów geometrii na naprężenia w kołach zębatych przekładni dwudrożnej

Nasi partnerzy