Stanowisko badawcze z hamulcem elektrodynamicznym *
Research stand with electrodynamic brake
Mechanik nr 07/2017 - Różne
STRESZCZENIE: W artykule przedstawiono budowę i charakterystyki wiroprądowego hamulca elektrodynamicznego, zastosowanego w układzie z asynchronicznym silnikiem klatkowym. Konstrukcja stanowiska umożliwia wyznaczanie charakterystyk silników elektrycznych pod regulowanym obciążeniem mechanicznym zapewnionym przez hamulec elektrodynamiczny. Prezentowany hamulec elektrodynamiczny pozwala na precyzyjną regulację momentu obrotowego obciążającego badany silnik. Umożliwia on uzyskanie obciążenia do 10 Nm przy prędkościach obrotowych z zakresu od 100 do 1500 obr/min.
SŁOWA KLUCZOWE: prądy wirowe, hamulec elektrodynamiczny
ABSTRACT: The article presents the design and characteristics of the eddy current electrodynamic brake used in the system working with an asynchronous motor. The construction of the stand allows the determination of the characteristics of electric motors in combination with the regulated mechanical load in the form of an electrodynamic brake. The presented electrodynamic brake allows precise adjustment of the torque loaded on the tested motor. It allows the load up to 10 Nm at speeds ranging from 100 to 1500 rpm.
KEYWORDS: eddy current, electrodynamic brake
BIBLIOGRAFIA / BIBLIOGRAPHY:
- Skowron J. „Badanie wpływu indukcyjności na charakterystykę hamulca wiroprądowego”. Symulacja w Badaniach i Rozwoju. 1, 1 (2010): s. 85–92.
- Skowron J. „Hamulce elektromagnetyczne w pojazdach szynowych”. Symulacja w Badaniach i Rozwoju. 3, 3 (2012): s. 159–167.