ENG FB kontakt

26.12.2024

Strona główna Lipiec 2016 Problematyka dokładności pomiaru ilości paliwa w systemach paliwowych pojazdów szynowych *

Problematyka dokładności pomiaru ilości paliwa w systemach paliwowych pojazdów szynowych *

Selected problems of the measuring accuracy in the rail vehicles fuel system

Marek Rośkowicz, Dawid Chojnacki   |   08-07-2016

Mechanik nr 07/2016 - XX Międzynarodowa Szkoła Komputerowego Wspomagania Projektowania, Wytwarzania i Eksploatacji

STRESZCZENIE: Wiarygodne dane o ilości paliwa w zbiornikach są podstawą do pomiarów systemu paliwowego, zapewniających wystarczającą dokładność w każdych warunkach eksploatacyjnych. W artykule przedstawiono wyniki badań dwóch typowych sond paliwowych, uzyskane podczas testów na specjalnych stanowisku pomiarowym. Otrzymane wyniki są świadectwem istnienia zależności pomiędzy warunkami eksploatacyjnymi systemu paliwowego a dokładnością pomiaru ilości paliwa oraz potwierdzają konieczność stosowania dodatkowych układów korygujących.

SŁOWA KLUCZOWE: pojazdy szynowe, system paliwowy, dokładność pomiaru ilości paliwa

ABSTRACT: Reliable information about the amount of fuel in the fuel tanks is the basis of accurate fuel system, providing sufficient accuracy in all operating conditions. The article presents the results of two typical probes fuel obtained from tests on special test bench. The results show the effect of operating conditions on the accuracy of measurements and the need for additional corrective systems.

KEYWORDS: fuel rail vehicles, fuel system, the accuracy of measuring the amount of fuel

BIBLIOGRAFIA / BIBLIOGRAPHY:

  • Rychulik A. „Metody pomiaru zużycia paliwa pojazdów użytkowych”. Eksploatacja i Niezawodność NR 4/2006, s. 37÷41.
  • Młynarczyk M., Mrotek Z., Małuj J. „Pokładowy system monitorowania stanu lotniczego płynu hydraulicznego”. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej 288, Mechanika 85, s. 489÷500.
  • Czerwiński J. „Wybrane zagadnienia związane z cechami metrologicznymi systemu kontroli zużycia paliwa”. Technika Transportu Szynowego 3/2008, s. 32÷36.
  • Marcinika Z., Pielecha I. „Właściwości silników spalinowych w aspekcie ochrony środowiska”. Technika Transport Szynowego 5/2008, s. 73÷79.
  • Directive 2004/26/EC of the European Parliament and of the Council amending Directive 97/68/EC on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery. 21.04.2004.
  • Hubertus G. „Diagnozowanie silników wysokoprężnych”. WKŁ, Warszawa 2002.
  • Brzeżański M. „Bosch „Czujniki w pojazdach samochodowych”. WKŁ, Warszawa 2009.
  • www.ifm.com
  • www.hubacontrol.com
  • www.nivelco.com
  • www.e-direct.endress.com
  • Kortas P. Kropiwnicki J. „Analysis of locomotive engine operating conditions during idling” Combustion Engines. 2013, 154(3), 275÷282.
  • Praca zbiorowa „Zasobnikowe układy wtryskowe CommonRail” WKŁ. 2009.
  • Gajek A., Juda Z. „Czujniki”. WKŁ 2011.
  • www.climats-tec.com

DOI: http://dx.doi.org/10.17814/mechanik.2016.7.186

Pobierz plik / download

Marek Rośkowicz, Dawid Chojnacki: Problematyka dokładności pomiaru ilości paliwa w systemach paliwowych pojazdów szynowych (Selected problems of the measuring accuracy in the rail vehicles fuel system) (PDF, ~0,7 MB)

Strona główna Lipiec 2016 Problematyka dokładności pomiaru ilości paliwa w systemach paliwowych pojazdów szynowych *

Nasi partnerzy