Strategie opłacalnej produkcji w branży lotniczej
Seminarium Aerospace Makino
10 kwietnia br. w Inkubatorze Technologicznym AEROPOLIS Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego w Rzeszowie odbyło się seminarium dla branży lotniczej, zorganizowane przez firmę Makino. Zaprezentowano strategie i technologie, które pomagają zmniejszyć koszty produkcji tytanowych oraz aluminiowych komponentów lotniczych. Poruszane były zagadnienia dotyczące m.in. analizy kosztów i optymalizacji czasu produkcji oraz zysków z dłuższej żywotności narzędzi.
Jean Michel Flamein, manager grupy Aerospace w Makino Europe, zaprezentował prognozy firm Airbus i Boeing dotyczące zapotrzebowania na samoloty, które do 2032 r. wyniesie 30 000 szt. To duże wyzwanie nie tylko dla producentów podzespołów wykorzystywanych w branży lotniczej, ale i dla firm, które mają w swoim asortymencie maszyny przeznaczone dla tej właśnie branży.
Maszyny oferowane przez firmę Makino dla branży lotniczej:
• seria a1 – cztero- i pięcioosiowe poziome centra obróbkowe,
• D300/D500/D800Z – pięcioosiowe pionowe centra obróbkowe (maks. średnica obróbki: 450 mm, 650 mm, 800 mm),
• iGrinder G5/G7/G9 do szlifowania,
• MAG A do obróbki aluminium i MAG T do obróbki tytanu – pięcioosiowe poziome centra obróbkowe.
W Kirchheim unter Teck (Niemcy) do dyspozycji klientów jest Techniczny Dział Wsparcia Aerospace Makino. Pracuje tam dziewięciu inżynierów aplikacji lotniczych, trzech specjalistów ds. modelowania w pięciu osiach, a także specjaliści zajmujący się narzędziami i mocowaniami. Na miejscu jest możliwość przeprowadzenia testów na wybranych maszynach.
Więcej informacji: www.makino.eu
Monika Kaczmarek
Cały artykuł znajdziesz w MECHANIKU nr 5-6/2014!