Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL
Autor: Jacek Matulewski
Książka jest przewodnikiem po podstawach programowania grafiki trójwymiarowej za pomocą biblioteki OpenCL, czyli popularnego interfejsu programistycznego służącego do tworzenia aplikacji z grafiką 3D. W ciągu ostatnich dwóch lat OpenCL został całkowicie zreformowany, dlatego większość książek i materiałów na jego temat stała się nieaktualna.
W publikacji przedstawiono nowe wersje OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż) w sposób odpowiedni zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy chcieliby przesiąść się z poprzednich wersji OpenGL na nową. Opisano sposoby tworzenia aplikacji korzystających z grafiki trójwymiarowej powstającej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tej biblioteki, metody programowania shaderów w języku GLSL, teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej oraz model oświetlenia Phonga wraz z jego przykładową implementacją.
Książkę można traktować jak podręcznik akademicki, w którym na przykładzie OpenGL omówione zostały podstawowe pojęcia grafiki 3D.
J. Matulewski: Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL. Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2014
K.J.