Internet of Things. Nowy paradygmat rynku
Autor: Łukasz Sułkowski, Dominika Kaczorowska-Spychalska (redakcja naukowa)

Z roku na rok rośnie znaczenie problematyki cyfryzacji i wirtualizacji gospodarki. Technologia stała się siłą napędową współczesnego świata i przejawem egalitaryzmu. W efekcie Internet Rzeczy (Internet of Things – IoT) przestaje być jedynie futurystyczną wizją świata, modnym trendem wśród marketingowców czy ustrukturalizowanym wymysłem przedstawicieli branży IT. To „ekosystem”, w którym kluczową rolę pełnią czujniki, sensory i urządzenia, które mogą się wzajemnie komunikować, często bez udziału człowieka. Dzięki temu osiągają pewien poziom inteligencji, warunkującej ich autonomiczne decyzje. Ale to człowiek ma umiejętność projektowania i łączenia poszczególnych elementów tego systemu i pozostaje jego nadrzędnym ogniwem.
Książka przedstawia istotę IoT w sposób interdyscyplinarny. Pokazuje, jak Internet Rzeczy modyfikuje zachowania konsumentów, przedsiębiorstw i marek w różnych obszarach rynku (np. w biznesie, edukacji czy medycynie), oraz wskazuje główne kierunki zmian w najbliższych latach.
Łukasz Sułkowski, Dominika Kaczorowska-Spychalska (redakcja naukowa): Internet of Things. Nowy paradygmat rynku. Difin, Warszawa 2018