ENG FB kontakt

24.11.2024

Strona główna Aktualności Wydarzenia Japoński robot-dziecko trafia do sprzedaży

Japoński robot-dziecko trafia do sprzedaży

22-06-2015

20 czerwca br. do sprzedaży trafił robot, upodobniony do dziecka. Według jego producenta, firmy Softbank, będzie on w stanie zrozumieć uczucia jego właścicieli.

Humanoidalny robot, nazywany Pepper, kosztuje 198 tys. jenów, czyli około 1600 dolarów. Możliwe będzie również wynajęcie robota za równowartość kilkunastu dolarów za godzinę. Do tego użytkownik może dokupić abonament na usługi dodatkowe za nieco ponad 120 dolarów. Obejmują one dostęp do sklepu z aplikacjami dla robota oraz dostęp do usługi rozpoznawania głosu. Urządzenie ma wysokość 120 cm i wzorowane jest na Astro Boyu, bohaterze animacji z 2009 roku.

Jak na razie roboty kojarzyły się głównie z mechanicznymi pracami, które ułatwiały produkcję. Według niektórych, miały one nawet zastąpić ludzi na niektórych stanowiskach. Jednak zdaniem producentów Peppera nadszedł czas na roboty, które będą rozumieć ludzkie uczucia. Robot ma przygotowywać "mapę reakcji emocjonalnych" osób, z którymi się spotyka i reaguje na nie, na przykład poprzez kolor i poziom swojego oświetlenia czy częstotliwość reakcji z ludźmi. Emocje mają być rozpoznawane na podstawie wyrazu twarzy oraz ruchów ciała. Robot będzie w stanie również rozmawiać z ludźmi oraz, jeśli zostanie pozostawiony sam sobie, będzie domagał się uwagi.

Do czego można wykorzystać takie urządzenie? W chwili premiery (w czerwcu 2014 r.) mówiło się o Pepperze jako opiekunce dla osób starszych czy samotnych, jednak teraz jego producent mówi także o zastosowaniach dla biznesu. Od lipca roboty mogą stać się pracownikami japońskiej instytucji finansowej Mizuho Financial Group, gdzie będzie służył jako pracownik recepcji.

W pierwszym miesiącu do klientów może trafić 1000 egzemplarzy Peppera.

Cena robota będzie niższa niż jego koszty produkcji. Jak więc producent zamierza zamknąć budżet? Będzie polegał na aplikacjach, ściąganych przez użytkownika. Softbank będzie pobierał procent przychodów od każdej z nich.

Źródło: www.wyborcza.biz

Źródło – www.digitaltrends.com

Strona główna Aktualności Wydarzenia Japoński robot-dziecko trafia do sprzedaży

Nasi partnerzy