MiR świętuje 10. rocznicę działalności
Niecałą dekadę temu pomysł w pełni autonomicznych robotów mobilnych (AMR) płynnie współpracujących z pracownikami w magazynach i zakładach produkcyjnych wydawał się futurystyczną wizją. Dziś tysiące takich robotów firmy Mobile Industrial Robots (MiR) dostarczają części, transportują gotowe produkty i obsługują wiele innych zadań logistycznych bez potrzeby korzystania z oddzielnych obszarów roboczych, zewnętrznych wskazówek czy ingerencji człowieka. Jako jeden z liderów w produkcji autonomicznych robotów mobilnych MIR podejmuje nowe kroki w celu zapewnienia elastycznej, przyjaznej dla użytkownika i opłacalnej automatyzacji logistyki wewnętrznej dla dużych międzynarodowych klientów na całym świecie.
Analitycy spodziewają się, że rynek AMR będzie odnotowywał rok w rok dwucyfrowy wzrost do co najmniej 2027 roku. MiR był jednym z pierwszych graczy w branży AMR oraz wizjonerem w opracowywaniu skalowalnej platformy robotów, którą można było łatwo wdrożyć i zintegrować z fabrykami czy magazynami – powiedział Ash Sharma, dyrektor zarządzający w Interact Analysis. Firma nadal wprowadza innowacje i pomogła branży rozwinąć się z raczkującej gałęzi przemysłu do sektora wartego wiele miliardów dolarów, w którym roboty AMR są wdrażane w tysiącach miejsc na świecie.
Prezes MiR Jean-Pierre Hathout jest przekonany, że firma utrzyma pozycję światowego lidera rynku, a także zdoła rozszerzyć dostępność swojej technologii przedsiębiorstwom, niezależnie od ich rozmiarów i branż, w których działają.
W ciągu pierwszych 10 lat istnienia byliśmy już świadkami niesamowitego postępu w technologii i zastosowaniach – podsumował Hathout. Choć wciąż jesteśmy stosunkowo młodą firmą, poczyniliśmy ogromne postępy zarówno pod względem rozwoju, jak i doświadczenia. Jako jeden z liderów rynku przez ostatnią dekadę MiR odegrał kluczową rolę w udowodnieniu, że AMR są bezpiecznym, niezawodnym i przyjaznym dla użytkownika rozwiązaniem do wielu zadań transportowych. Dzięki naszemu doświadczeniu w pracy z dużą liczbą klientów, nadal przesuwamy granice zautomatyzowanej logistyki wewnętrznej.
Światowe ambicje
W maju 2013 r. założyciel MiR Niels Jul Jacobsen postanowił zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy obsługują swoją wewnętrzną logistykę. Thomas Visti dołączył do niego pod koniec 2014 r. Obaj mieli bogate doświadczenie w innej odnoszącej sukcesy firmie z branży robotyki, Universal Robots, co dało im orientację rynkową i jasną strategię rozwoju firmy.
We wczesnych latach Visti podróżował z robotem MiR100 na tylnym siedzeniu swojego samochodu, prezentując jego możliwości dystrybutorom i firmom. Jednak od samego początku MiR koncentrował się na globalnym podejściu rynkowym opartym na sprzedaży za pośrednictwem dystrybutorów i skoncentrowanej gamie produktów. Obecnie roboty MiR są sprzedawane przez ponad 220 podmiotów i certyfikowanych integratorów systemów w 60 krajach. Oprócz siedziby głównej w Odense w Danii, MiR ma biura regionalne w Bostonie, Holbrook (w stanie Nowy Jork), San Diego, Chelmsford (Massachusetts), Georgetown (Kentucky), Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Jokohamie, Seulu i Szanghaju.
Nieprzerwana ścieżka wzrostu
W kwietniu 2018 r. amerykańska spółka Teradyne, Inc. przejęła MiR, co jeszcze bardziej rozwinęło pozycję firmy jako globalnego lidera rynku. Obecnie MiR zatrudnia ponad 420 osób w Danii i na całym świecie.
Duże międzynarodowe firmy, w tym Toyota, Ikea, Novo Nordisk, Denso, DHL i Schneider Electric, stanowią większość sprzedaży MiR. Fuzja z AutoGuide Mobile Robots w 2022 r. wzmocniła międzynarodową obecność MiR, dodatkowo zwiększając jego zdolność do obsługi segmentu korporacyjnego.
Strategiczny nacisk na rozwój oprogramowania
Oprócz ciągłego opracowywania nowych modeli AMR, MiR niedawno uruchomił nowe, oparte na chmurze oprogramowanie, umożliwiające właścicielom flot śledzenie i analizowanie operacji robotów oraz uzyskiwanie praktycznych informacji, które mogą poprawić wydajność robotów.
Wraz ze wzrostem liczby robotów w zakładach, rośnie zapotrzebowanie na narzędzia do optymalizacji wydajności i zarządzania pełnymi flotami – dodał Hathout. Jeśli chcemy, aby roboty AMR były tak powszechne jak wózki widłowe i podnośniki paletowe, konieczne jest obniżenie barier w zakresie wdrażania, przeprogramowywania i konserwacji. Poczyniliśmy już znaczne postępy w tym kierunku i jestem przekonany, że dopiero dostrzegamy prawdziwy potencjał zautomatyzowanych rozwiązań logistycznych.
Źródło: Mobile Industrial Robots (MiR)