Poprawa sztywności belki wzmocnienia tylnych drzwi samochodu osobowego *
Improvement of passenger car rear side door beam stiffness
Mechanik nr 07/2018 - CAD/CAM/CAE
STRESZCZENIE: Aby chronić pasażerów przed skutkami zderzenia bocznego, w drzwiach samochodów osobowych montuje się wzmocnienia – belki drzwiowe, których sztywność sprawdza się podczas prób stanowiskowych. Opisano model MES do symulowania takiego testu, a po sprawdzeniu wykorzystano go do poprawy sztywności belki wzmacniającej tylne drzwi.
SŁOWA KLUCZOWE: modelowanie MES, nieliniowa analiza deformacji, nadwozie samochodu osobowego, belka drzwiowa
ABSTRACT: To protect passengers against consequences of side crash side door beams are assembled to doors of passenger cars. Their stiffness is examined during stand tests. The FE model to simulate such a test is described. After verification the model has been applied to improve of rear door side beam stiffness.
KEYWORDS: FE modeling, nonlinear analysis of deformation, passenger car body, side door beam
BIBLIOGRAFIA / BIBLIOGRAPHY:
- http://standards.globalspec.com/std/10053611/gmw16418GMW16418 Door Beam Bending Strength Test, Worldwide Engineering Standards.
DOI: https://doi.org/10.17814/mechanik.2018.7.84
* Artykuł recenzowany