RMIT bada zastosowanie laserowego druku 3D w metalu dla części samolotów wojskowych
Zespół ekspertów RMIT University we współpracy z RUAG Australia oraz Innovative Manufacturing Cooperative Research Center (IMCRC) zbada trwałość elementów wyprodukowanych dla samolotów wojskowych z wykorzystaniem laserowego druku 3D w metalu (stali i tytanie). Projekt będzie trwał dwa lata.
Inżynierowie testujący nowe części samolotu wykonane laserem (© RUAG Australia)
Technologia LMD (laser metal deposition) umożliwia drukowanie stalowych i tytanowych części zamiennych "od zera" lub "zadrukowanie" ubytków. Zastosowanie tej technologii to mniej przestojów związanych z naprawami i olbrzymi wzrost dostępności i gotowości bojowej samolotów. Rozwiązanie to ma zastosowanie także w lotnictwie cywilnym, przemyśle morskim, kolejowym, wydobywczym, węglowym i naftowym i w każdej innej branży, w której problemem jest degradacja metalu.
Źródło: 3ders.org
Polecamy: Przegląd nowoczesnych technologii druku 3D obiektów metalowych