ENG FB kontakt

14.11.2024

Strona główna Aktualności Wydarzenia Sandvik Coromant dąży do najwyższego poziomu zadowolenia klienta

Sandvik Coromant dąży do najwyższego poziomu zadowolenia klienta

Wywiad z Simonem Kupljenem – dyrektorem sprzedaży dla regionu Europa Środkowa w Sandvik Coromant i dyrektorem zarządzającym Sandvik Polska

04-11-2021

Należąca do światowych liderów w branży obróbki skrawaniem firma Sandvik Coromant poważnie inwestuje w Polsce. Po powołaniu w ubiegłym roku Simona Kupljena na stanowiska dyrektora sprzedaży dla regionu Europa Środkowa w Sandvik Coromant i dyrektora zarządzającego Sandvik Polska firma dokonała reorganizacji swojej działalności w Europie Środkowej. Jej elementem było przeniesienie centrali Sandvik Polska z Warszawy do Katowic. O inwestycjach Sandvik Coromant w Polsce, rozwoju pracowników i planach firmy na przyszłość rozmawiamy z Simonem Kupljenem.

 

Simon Kupljen Dyrektor Sprzedaży dla regionu Europa Środkowa w Sandvik Coromant i Dyrektor Zarządzający Sandvic Polska Sp. z o.o.Czy może Pan coś więcej powiedzieć o inwestycjach w Sandvik Polska?

Firma Sandvik Coromant zawsze miała silną bazę w Polsce. Od dawna działamy na tym rynku, a biuro obsługi klienta i sprzedaży w regionie mieliśmy w Warszawie. Obecna inwestycja w nowy obiekt w Katowicach uczyni z nas centrum sprzedaży i wsparcia technicznego dla większego obszaru geograficznego, a Sandvik Polska zajmie centralne miejsce z perspektywy naszych klientów.

 

Co jest przyczyną przeprowadzki do Katowic?

Katowice są w centralnym miejscu z punktu widzenia najważniejszych odbiorców Sandvik Coromant. Wszyscy nasi główni klienci są zlokalizowani w odległości do 250 km od Katowic. Na przykład polskie zagłębie przemysłu lotniczego mieści się w Rzeszowie, a w pobliskim województwie śląskim mają siedziby kluczowi producenci z branży motoryzacyjnej. Katowice to idealna baza dla naszego biznesu.

Dla naszych pracowników relokacja oznacza także, że jesteśmy w stanie w większym stopniu wspierać nasz zespół w realizacji życiowych aspiracji. Katowice to siedziba siedmiu publicznych uczelni, do miasta można dotrzeć z czterech lotnisk i jest ono cieszącą się uznaniem metropolią. Wiele międzynarodowych firm przeniosło się do Katowic ze względu na ich doskonałą lokalizację.

 

Czy podzieli się Pan z nami informacjami o tej nowej inicjatywie? Jakie udogodnienia dla klientów oferuje Sandvik Coromant?

Nowy obiekt w Katowicach jest pierwszą z kilku inwestycji mających na celu osiągnięcie doskonałej jakości obsługi klienta w firmie Sandvik Coromant. Oznacza to, że zespół działający w Katowicach jest lepiej wyposażony, by zapewniać klientom kompleksowe wsparcie. Zdajemy sobie sprawę, że wraz ze wzrostem udziału Sandvik Coromant w rynku kluczowe znaczenie ma podtrzymanie skojarzenia firmy z doskonałej jakości obsługą klienta w skali globalnej.

Osiągniemy to dzięki inwestycjom w nowe rozwiązania techniczne. Sandvik Coromant stawia na innowacyjność, i chcemy, aby nasza obsługa klientów była równie zaawansowana. Pilotażowe przedsięwzięcie ma na celu wzmocnienie istniejącego modelu sprzedaży i wsparcia technicznego, realizowanego przez zespół Sandvik Polska.

W tym celu dostarczamy naszemu zespołowi zaawansowanych narzędzi cyfrowych, które mają uprościć nasze kontakty z klientem i ułatwić zespołowi pracę. Model ten będzie obejmował uruchomienie nowych usług cyfrowych, takich jak chat z klientem na żywo, dzięki czemu wsparcie klienta będzie szybsze i bardziej precyzyjne niż kiedykolwiek. Długoterminowa inwestycja zmieni oblicze pracy naszego zespołu wsparcia technicznego oraz oczywiście obsługi klientów.

 

Co to oznacza dla pracowników firmy?

Przeprowadzka do Katowic wiąże się z centralizacją działalności firmy w Polsce poprzez integrację zespołów handlowego i administracji z zakładem produkcyjnym Sandvik Polska i naszym Centrum Szkoleniowym Sandvik Coromant, z którego jesteśmy dumni. Decyzja ta nie tylko jest rozsądna z punktu widzenia klientów wybierających się na spotkanie z nami – gdyż lepiej mieć wszystko w jednym miejscu – lecz także ułatwia współpracę międzywydziałową w obrębie naszej firmy.

Wybiegając w przyszłość, spodziewamy się, że będzie to mieć długotrwały i pozytywny wpływ na integrację naszych pracowników i podnoszenie przez nich kwalifikacji.

 

Jakie są plany na przyszłość?

W następstwie tej inwestycji planujemy udoskonalić Centrum Szkoleniowe Coromant w Katowicach, które już jest ośrodkiem o ugruntowanej pozycji. Nasze centra szkoleniowe mają umożliwiać klientom zdobycie doświadczenia we współpracy z wysoko wykwalifikowanymi ekspertami na najnowszych obrabiarkach. Dalsze inwestycje pomogą nam w rozwijaniu doświadczeń potrzebnych klientom.

Celem jest połączenie obiektu w Katowicach z Centrum Szkoleniowym Coromant w jeden, scentralizowany ośrodek, który będzie przyciągał klientów z Polski i sąsiednich rynków, takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, a może nawet bardziej odległych.

 

Dziękujemy za rozmowę.

 

 

Sandvik Polska Sp. z o.o.

ul. Pukowca 7, 40-847 Katowice

tel. +48 22 292 23 47

order-poland.coromant@sandvik.com, www.sandvik.coromant.com/pl

Strona główna Aktualności Wydarzenia Sandvik Coromant dąży do najwyższego poziomu zadowolenia klienta

Nasi partnerzy