ENG FB kontakt

02.11.2024

Strona główna Lipiec 2016 Wirtualna architektura *

Wirtualna architektura *

Virtual architecture

Konrad Świadek   |   09-07-2016

Mechanik nr 07/2016 - XX Międzynarodowa Szkoła Komputerowego Wspomagania Projektowania, Wytwarzania i Eksploatacji

STRESZCZENIE: Autor pokazuje coraz to większe przenikanie się branży gier komputerowych z projektowaniem architektonicznym. Dyskutuje, jak przy pomocy gier można wpłynąć na proces projektowy. W tekście przywołano przykłady biur architektonicznych z USA i Japonii używających silników gier komputerowych do tworzenia wirtualnych prezentacji projektowanych budynków, a także przypadek wirtualnej rekonstrukcji nieistniejącego już miasta.

SŁOWA KLUCZOWE: gry komputerowe, proces projektowy, świat wirtualny

ABSTRACT: The author shows the increasing connection between the computer gaming industry and the architecture design. Discusses how the use of games can influence the design process. In the text author cites examples of architectural offices in the USA and Japan using computer game engines to create virtual presentation of designed buildings.

KEYWORDS: computer games, design process, virtual reality

BIBLIOGRAFIA / BIBLIOGRAPHY:

DOI: http://dx.doi.org/10.17814/mechanik.2016.7.198

Pobierz plik / download

Konrad Świadek: Wirtualna architektura (Virtual architecture) (PDF, ~0,2 MB)

Strona główna Lipiec 2016 Wirtualna architektura *

Nasi partnerzy