Wpływ warunków obróbki na chropowatość powierzchni po szlifowaniu wgłębnym stopu niklu 201 *
Influence of grinding conditions on surface roughness during plunge grinding of nickel 201 alloy
Mechanik nr 08/09/2016 - X Szkoła Obróbki Skrawaniem, XXXIX Naukowa Szkoła Obróbki Ściernej
STRESZCZENIE: Przedstawiono badania wpływu warunków szlifowania wgłębnego stopów niklu 201 na chropowatość. Próby przeprowadzono na szlifierce kłowej do wałków z wykorzystaniem ściernicy 39C54MVS. Zaprezentowano analizę wpływu wybranych warunków obróbki na zmiany parametrów chropowatości 2D i 3D szlifowanych przedmiotów.
SŁOWA KLUCZOWE: szlifowanie kłowe wałków, stopy niklu, chropowatość powierzchni
ABSTRACT: In the paper influence of grinding conditions on surface finish has been studied during grinding of nickel 201 alloy. Grinding tests have been done on cylindrical grinding machine with the use of 39C54MVS grinding wheel. An analysis of influence of selected grinding conditions on surface roughness 2D and 3D parameters has been presented.
KEYWORDS: plunge grinding, nickel alloy, surface roughness
BIBLIOGRAFIA / BIBLIOGRAPHY:
- Inasaki I., Karpuszewski B., Lee H. “Grinding chatter – origin and suppression”. CIRP Annals – Manufacturing Technology. Vol. 50/2 (2001): pp. 515÷535.
- Lajmert P., Sikora M., Ostrowski D., Kruszyński B. „Stanowisko do badania procesu szlifowania wgłębnego wałków”. Mechanik. R. 87, nr 8–9 (2014): s. 195÷202.
- Ostrowski D., Sikora M., Kruszyński B. „Wpływ warunków obróbki stopu Nickel 201 na efekty procesu szlifowania”. Mechanik. R. 88, nr 12 (2015): s. 42÷46.
- Sikora M., Lajmert P., Ostrowski D., Kruszyński B. „Szlifowanie stopów niklu na szlifierce kłowej do wałków”. Mechanik. R. 87, nr 8–9 (2014): s. 289÷292.
- Tso P. “Study on the grinding of Inconel 718”. Journal of Materials Processing Technology. Vol. 55 (1995): pp. 421÷426.
- Xu X., Yu Y., Xu H. “Effect of grinding temperatures on the surface integrity of a nickel-based superalloy”. Journal of Materials Processing Technology. Vol. 129 (2002): pp. 359÷363.
- Żyłka Ł. „Zwiększenie wydajności szlifowania CFG stopów lotniczych Inconel”. Mechanik. Nr 12 (2015): s. 70÷73.
- Żyłka Ł., Babiarz R., Ostrowski R. „Wpływ parametrów obciągania rolką kształtową na chropowatość szlifowanej powierzchni zamka łopatki silnika lotniczego”. Mechanik. Nr 8–9 (2013): s. 508÷515/706.