Wspomaganie komputerowe w zarządzaniu cyklem życia produktu *
Computer assistance in management of product life cycle
Mechanik nr 07/2016 - XX Międzynarodowa Szkoła Komputerowego Wspomagania Projektowania, Wytwarzania i Eksploatacji
STRESZCZENIE: Sytuacja współczesnej gospodarki powoduje silną tendencję do skracania cyklu życia produktów na rynku. Rosnąca konkurencja oraz zmieniające się potrzeby konsumentów wymagają szybkiego reagowania na zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw. Celem referatu jest omówienie możliwości wykorzystania wspomagania komputerowego w różnych etapach zarządzania cyklem życia produktu w celu zwiększenia jego konkurencyjności.
SŁOWA KLUCZOWE: cykl życia produktu, zarządzanie produktem, wspomaganie komputerowe w zarządzaniu
ABSTRACT: The conditions of modern economy causes a strong tendency to shorten the life cycle of products on the market. Increasing competition and changing consumer needs require a rapid response to changes in the companies environment. The aim of this paper is to discuss the possibilities of using computer assistance at different stages of the management of product life cycle to improve its competitiveness.
KEYWORDS: product life cycle, product management, computer assistance in management
BIBLIOGRAFIA / BIBLIOGRAPHY:
- Black J. „Słownik ekonomii”. PWN: Warszawa, 2008.
- Kotler Ph., Keller K.L. „Marketing”. Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.: Poznań, 2013.
- Lenart A. „Zarządzanie cyklem życia produktu a systemy ERP”. Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją: Opole, 2009.
- Marais S. “The definition and development of Open Innovation models to assist the innovation process”. Stellenbosch University: RPA, 2010.
- Mruk H., Rutkowski I.P. „Strategia produktu”. PWE: Warszawa, 1999.
- PLM – centrum wiedzy o systemach PLM, „Product Lifecycle Management”. [http://decyzje-it.pl/centrum-wiedzy/plm-558.html] (dostęp 03.04.2016).
- Sobaś A. „Od idei do produktu czyli rapid prototyping”. 2+3D. Nr 2 (2005), s. 74÷76.
- Szwajca D. „Działania marketingowe jako determinanty kosztów w cyklu życia produktu”. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie. Nr 1898, z.66 (2013), s. 79÷89.